קניות מדפים סופר סופרמרקט מזון - משרד הכלכלה: רשתות הפארם יקרות מרשתות המזון הגדולות בעד 137%
קניות מדפים סופר סופרמרקט מזון (צילום: אוראל כהן)
אאא

משרד הכלכלה מצא פער של כ-8% בסל הקניות בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגדולות. מבדיקה שבוצעה על ידי המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה והתעשייה, לקראת המיזוג הצפוי בין שופרסל לניו פארם עולה כי רמת מחירי מוצרי הטואלטיקה, היגיינה, מזון יבש, מוצרי תינוקות ומוצרי ניקיון ברשתות הפארם הגדולות בישראל גבוה ביחס לרשתות שיווק המזון הגדולות.

השוואת המחירים מסתמכת על מחירים מעודכנים לתאריך 23 בנובמבר כפי שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי והופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז. איסוף המחירים בוצע עבור 25 מוצרים שונים מקטגוריית הטואלטיקה תינוקות, ניקיון, היגיינה נשית ומזון יבש. המוצרים בסל ההשוואה זהים ונמצאו בכלל ערוצי הרכישה.

על פי הממצאים, בין הסל הגבוה ברשתות הפארם שעומד על 465 שקל לסל הנמוך ביותר ברשתות המזון שעומד על 390 שקל קיים פער של 19%.

ברשתות הפארם סל הקניה הגבוה נמצא בניו פארם ועמד על 465 שקל בעוד בסופר פארם עמד סל קניה זהה על 445 שקל. בקרב רשתות המזון, ברשת רמי לוי נמצא סל הקניות הנמוך ביותר שעמד על 390 שקל, יינות ביתן - 395 שקל, יוחננוף - 406 שקל, מחסני השוק - 407 שקל, שופרסל דיל - 408 שקל, סאלח דבאח - 421 שקל, שוק העיר - 424 שקל, שופרסל שלי - 431 שקל, חצי חינם - 430 שקל, ויקטורי - 437 שקל. במגה בעיר נמצא סל הקניות היקר ביותר מבין רשתות המזון שעמד על 453 שקל.

במשרד הכלכלה מצאו כי בסכיני הגילוח שיק שמייבאת שסטוביץ הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגיע ל- 54%, בדאודורנט ליידי ספיד סטיק הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגיע ל- 78%, במשחת השיניים קולגייט טואטל עמד הפער בין הרשתות על 81%. בבמבה אסם 80 גרם הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון מגיע ל-137% ובקוביות וופל פסק זמן נמצא פער שמגיע ל- 28%.

משרד הכלכלה בשיתוף הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, המועצה לצרכנות ורשות ההגבלים העסקיים מקדמים צעדים שיגבילו את כוחם של רשתות בעלות כוח שוק גדול והגברת השקיפות במחירים לצרכנים.