אאא

העבודות על חפירת התחנות התת-קרקעיות של "הקו האדום" של הרכבת הקלה הולכות ומתקדמות, ובחברה שמבצעת את העבודות, נת"ע, כבר נערכים לעבודות הסופיות.   

היום (רביעי) פרסמה חברה את הדמיית הנסיעה בקו, לצד פרסום מכרז להתקנה, אספקה ותחזוקה של מעליות ודרגנועים לתחנות שאמורות לפעול מתחת לפני האדמה. בחודשים הקרובים יתפרסם מכרז גם לאוורור ולמיזוג התחנות.

המכרז הנוכחי הוא על 110 דרגנועים ו-61 מעליות, שישרתו את הנכנסים והיוצאים מהתחנות התת-קרקעיות של הקו האדום.

על פי פרטי התכנית, כל תחנה תהיה בנויה משלושה מפלסים: מפלס תיפעול טכני, מפלס כירטוס ומפלס לרציפי הרכבת. התחנות יהיו ממוזגות וסגורות, עם דלתות שנפתחות היישר לתוך הקרונות. הנוסעים יגשו אל הרציפים ואל מפלס הכרטוס דרך מעלית או שלושה דרגנועים.

הדמייה של אחת התחנות בקו
הדמייה של אחת התחנות בקו

כזכור, "הקו האדום" - שיעבור בחלקו גם במפלס הרחוב - בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים, הוא הראשון ברשת הסעת ההמונים שנת"ע ומשרד התחבורה מקימים, והוא יחל לפעול בעוד כ-4 שנים, באוקטובר 2021.

העבודות התת-קרקעיות בקו האדום
העבודות התת-קרקעיות בקו האדום