אאא

סמודי הוא שייק על בסיס פירות, ירקות ועלים שמכיל שמכיל תערובת עתירת נוטריינטים (אבות המזון; ויטמינים ומינרלים). בנוסף, הוא גם קרמי, טעים ומרענן - ולכן גם הדרך המועדפת עלינו לפתוח את היום.

אבל אם להיות כנות, השילוב הקבוע של בננה-קוקוס התחיל לשעמם אותנו, ולכן כשקראנו את המאמר הבא שבו המומחים מ"ג'וס פרס" (שהשם שלהם דורש כתבה בפני עצמה, מחווה מקורית ל"ג'ואיש פרס" - שמו של העיתון היהודי הפופולרי בארה"ב) טוענים שאפשר להחליף את הבננה בכרובית - ידענו שאנחנו חייבות לתת לזה צ'אנס. 

איך זה עובד?

הכרובית הופכת את השייק למלא וקרמי, אך עם פחות סוכר ופחמימות. כמה פחות? ובכן, לפי המומחים, בכף אחת של בננה יש 40 קלוריות, 10 גרם פחמימות ו-5 גרם סוכר. לעומת זאת, בכף של כרובית יש רק 10 קלוריות, 2 גרם פחמימות ופחות מ-1 גרם סוכר.

אבל הנה המבחן האמיתי: מה הטעם של זה? בכנות, מעולה. ציפינו למרקם מחוספס וגבישי עם טעם של ירק חי, אבל איכשהו הכרובית השתלבה נהדר עם שאר המרכיבים ורק העניקה מרקם מצוין. 

המומחים מוסיפים שהכרובית עובדת טוב במיוחד עם שייק שמוסיפים לו אבקת חלבון בטעם קקאו או וניל. ואמנם הם משתמשים בכרובית חיה, אך ניתן לאדות אותה קודם, לצנן ואז להוסיף לבלנדר. כמו כן, מומלץ להתחיל עם כמה פרחי כרובית בודדים בתוספת כמה פרוסות בננה ועם הזמן להפחית מכמות הבננה ולהוסיף יותר כרובית. 

אמנם אנחנו לא עומדות להחליף את הבננה בכרובית בכל שייק שנכין (מה לעשות, עצלניות מכדי לבזבז את הבקרים על קיצוץ ירקות), אבל מדי פעם לחסוך בפחמימות וסוכר? בהחלט.